22 Ağustos 2012

PostgreSQL'e Genel Bakış (Sunum)

PostgreSQL öğrenerek geçirdiğim yaz stajımda bir sunum hazırladım. Postgres'in çıkışı, topluluk yapısı, kimlerden oluştuğu, ne tür iletişim kanalları olduğu vs genel başlıklar oldu.

Lakin beni en çok heyecanlandıran durum "PostgreSQL'i hangi kurum, şirketler tercih etmiştir?" sorusuna yanıt aramaktı. Zira PostgreSQL öğreneceğimi duyan bazı kimseler (birkaç yıllık mühendisler de dahildir bu kimselere) piyasada işe yaramayacak şeyler ile meşgul olmamam gerektiğini öğütlediler!

Özgür yazılımla uğraşan kimselerin, önyargılı insanlarla baş etmesi gerektiğini uzun zaman önce kavramıştım aslında. Yine de bana tavsiyede bulunan kişilerle paylaşabileceğim "Buyurun, bakın.
Ne kadar da çok yer kullanıyormuş"  şeklinde, bolca örnek içeren bir doküman olmasına gayret ettim. (Eksiklikler ve hatalar varsa da özür dileyerek, geri bildirimleri beklerim.)

Sunumun 15 ve 27. sayfaları arasında "PostgreSQL'i hangi kurum, şirketler tercih etmiştir?" sorusuna benim bulduğum yanıtları ve sunumu bu kimselere ithaf ediyor, bana bu süreçte yardımcı olan PostgreSQL Resmi E-posta Listesi (Türkçe) üyelerine de tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

Sunuma buradan erişebilirsiniz.



3 yorum:

Devrim Gündüz dedi ki...

Eline sağlık :)

Nermin Canik dedi ki...

Geribildirime çok mutlu oldum, teşekkürler. :)

Adsız dedi ki...

Sunum güzeldi ,birilerinin ufkunu açmıştır belki :) ben de bu yaz stajı postgre üzerine yaptım ve: evet aldığım tepkiler aynen sizinkiler gibi oldu: "o ne ki? ben duymadım onu", "gereksiz yaaa; oracle dururken postgre neymiş?","oracle nerdee postgre nerde!" falan filan... oracle ı da severim de; postgre de cezbetti beni...Beni postgreyle tanıştıran Koray Hocama teşekkürler :)

Yorum Gönder

 
back to topEN YUKARI ÇIK