22 Ekim 2011

İzmir Güncesi (2) - Tarihi Yudumla Şerbeti (Karadutçu)

Yudumla, İzmir'e geldiğim ilk gün keşfettiğim bir yer.

Tarihi bir yer.

1971'den beri Kemeraltı'ndaki o küçük dükkanında İzmir'in en güzel karadut şerbetini satan bir yer!

Epey iddialı oldu belki ama benim için öylesine değerli bir yer.



Yudumla'yı keşfetmeme annem yardımcı olmuştu aslında. Koşuculuk yıllarında İzmir'e yolu düştüğü anlarda gelip burada soğuk karadut şerbeti içerlermiş.


Karadut şerbeti, İzmir'de olan ilk günüme dair unutamadığım  en önemli şey!
Aslında Yudumla'da sadece karadut şerbeti satılmıyor. Yaban mersini ve frenk üzümü şerbeti gibi tatları da bulmak mümkün.

Limonata, havuç, portakal, nar suyu da içebilirsiniz burada ama benim sıkma içecek konusunda favori mekanım, İzmir Güncesi kısmında sonradan yer alacak başka bir yerde!


"Frenk üzümü, kızılcık gibi bir şey ama bu daha yumuşak. Bursa'dan getiriyoruz onu. yaban mersini ise Rize'den geliyor. Tabii karadut şerbeti kadar eskiden beri sattığımız şeyler değil bunlar." dedi satıcı.

Vee benim için üzücü bir durum. Karadut şerbeti öyle her zaman olmuyor.
Karadut mevsimi hemen geçiyormuş. 2 yıl önce heyecanla Konak'a sadece karadut şerbeti içmek için gittiğim bir gün öğrendim bu gerçeği.

Bu sefer gittiğimde sordum "Bu yıl ne zaman biter?" diye. "Bayram sonrası biter muhtemelen" dediler. Yolu İzmir'e düşenler, tatmak isteyenler ve tiryakiler acele edip bol bol içseler sanırım iyi olacak!


Tabii bir teselli. Karadut reçeli ve şurubunu alıp sene içinde özlemi biraz olsun gidermek mümkün.

Fiyatları da epey bir uygun geliyor bana buranın.
40 yıllık bu dükkanımızda bir bardak Karadut Şerbeti 1 lira!
Karadut reçeli ve şurubunun küçük kavanozu 6 lira, büyük kavanozu 12 liraymış.

Fotoğraflarda geçtiği gibi 1 litrelik karadut şerbetini 5 liraya alıp, istedikçe tüketmek mümkün. İlk senemde, önce burada bir bardak içer, sonra bir şişe alır öyle ayrılırdım buradan.

Bir de şöyle bir Karadut Sefası çıktı karşıma. Epey mutlu oldum. :)
Sonunda dendiği gibi aslında. "Keşke lezzetini de aktarabilmek mümkün olsaydı!"




(Adres olarak Tarihi Yudumla'da "Kestelli Cad. No:2 Kemeraltı/İzmir" denmiş. Saat Kulesi'nin tam karşısında bulunan Kemeraltı'na giren o ünlü sokaktan girdikten yaklaşık 2 dakika yürüyüş mesafesinde bulunuyor Yudumla. Dar sokağın sağ tarafına dikkatle bakarak yürümek en güzeli. )

0 yorum:

Yorum Gönder

 
back to topEN YUKARI ÇIK