26 Kasım 2011

İzmir Güncesi (3) - Vitaminci Hane (Atomcu)

Burası Vitaminci Hane.
Tabii benim için namıdiğer "Atomcu".
Zira burada en çok içtiğim şey Atom.
 
Her daim önü kalabalık olan, bardakların sürekli dolup, boşaldığı bir yer burası.

İzmir'in en güzel ve en ucuz sıkma içeceklerini yapan yer bence.

Göreceli bir kavram güzellik, tartışılır belki ama ucuzluk konusu ile ilgili iddiamı birazdan fotoğraflardaki fiyatlar ile desteklemeyi planlıyorum.


Fotoğraflarda hem içecek çeşitleri hem de fiyatları var.

Portakal, nar, havuç, elma, greyfurt, böğürtlen suyu, muzlu süt belki çok yerde karşınıza çıkabilir.

Ama burada öyle karışımlar var ki çoğu yerde bulmak zor. En azından buradaki tadı bulmak zor.


 Tsunami, Yaz Güneşi, Vitaminci, Doping, Tropikal benim öyle çok denk geldiğim karışımlar değildi. "Bunların içinde neler var?" dediğinizde size hızlıca sayılıyor içindeki meyveler.
Ya da ilk defa gittiniz ne içeceksiniz kararsız kaldınız. Size "Mesela siz bunu mu yoksa bunu mu daha çok seversiniz?" deniyor, anında size özgü öneri içecek sunuluyor.

                                          Tabii meyveler hep taze oluyor burada.
Haftada en az bir kez gitmezsem buraya olmaz. Bazen sadece Atom içmek için metro ile Bornova'dan Konak'a gidip, atom içip (tabii genelde gitmişken 2-3 farklı içecek tüketip) geri dönüyorum. Çevremdekilere de bu alışkanlığı kazandırdım epey mutluyum. Sahipleri de şehir dışından dahi epey müşteri kazandırdığım için ve devamlı uğradığım için tanır oldular. Arada "Bu bardak da bizden olsun" diyiveriyorlar.

Bahsi geçen Atom tam olarak bu oluyor.
 İçinde tam 16 çeşit meyve var ve çoğunun tadı ayırt edilebiliyor. İçine badem, üstüne hindistan cevizi koydurmayı unutmayın derim!

Kış günleri bilhassa sık sık gidiyorum. Sırf bünyeye vitamin alınmış olsun diye.

Plasebo etkisi midir bilemiyorum ama buraya düzenli gitmeyi alışkanlık haline getirdiğimden beri daha az hastalanır olduğumu fark ettim.

Bir de başka yerlerde Atom içmiş beğenmemişseniz, aman diyeyim ön yargıları uzak tutun ve burada deneyin!

Burası ucuz olduğu ve güzel tatlar sunduğu kadar temiz de! Epey temiz hatta. Bardaklar sürekli yıkanıp geliyor. Bir kere böyle bir geri besleme yaptığımda satıcı bana şunları söyledi;

"7 çalışanımız var bizim. Sürekli bardaklar yıkanıyor haliyle.

"Bizim içeceklerin tatları neden güzel oluyor?" sorusunun cevabı basit. 

11 tane sıkacağımız var bizim. Tatları karışmıyor içeceklerin. Az ilerdeki yer 4 tane sıkacak ile yapıyor. Havuç suyunun tadı portakal ile karışıyor sonra.

Ben yıllarca barmenlik yaptım. Karışımları üretmek konusunda ondan da sıkıntı yaşamıyorum. Tek fark bunda alkol yok tabii."


O vakit özün sözü Konak'a yolu düşen herkesin, Vitaminci Hane'ye uğramasını tavsiye ederim. Saat Kulesi'nin çok uzağında olmayan İzmir Vergi Dairesi'nin oralarda, kime sorsanız gösterir burayı.
(Açık Adres: 834. Sokak No:10/A Kemeraltı/Konak)

Yalnız dikkat! İki sıkma içecekçi yan yana olacak. Yukarıda yer alan durumlardan dolayı tavsiyem Vitaminci Hane'den yana benim. :)

2 yorum:

Tolga Okur dedi ki...

Vitaminci Hane güzeldir :)

Lipsum dedi ki...

Efenim, sizin tavsiye edeceğiniz yerler varsa onları da bekleriz. :)

Bu arada ajandamda epey bir tavsiye sahaf listesi birikti. Gidip gördükten sonra ben de size önereceğim.
O vakit "İzmir Sahafları" yazı dizinize devam!

Yorum Gönder

 
back to topEN YUKARI ÇIK