29 Kasım 2011

Proje Yönetimi Yazılımları ve Destek Çağrısı

Özgür yazılım ile tanıştığımdan beri hayata bakış açımın epey değiştiğini düşünürüm. Stallman, işin yazılımda özgürlük kısmına daha çok yer verse de, özgürlük, bağımlılık kavramlarını bana epey sorgulatarak kişiliğimde de büyük değişikliklere yol açmıştı.


Richard Stallman imzalı kitabımın fotoğrafı ile azıcık hava atar, ona en içten sevgilerimi yollarım. :)

Epey uzun süre iki işletim sistemi kullanmıştım. Sonunda aldığım radikal bir kararla Ubuntu'mu ikinci işletim sistemim olmaktan, ana işletim sistemime terfi ettirmiştim. Alışkanlıkların değişmesi benim için çok da zor olmamıştı. Zira özgür yazılımları kullanmak bize daha çok, pek çok alternatif sunuyordu. Misal.

Bu aralar proje yönetimi konusunda da yazılıma ihtiyaç halindeydim. Bence proje yönetimi epey önemli bir konu. Büyük çaplı projeler bir yana, küçük çaplı projelerde, yazılım ödevlerinde ortaklıklar ve zaman yönetimi için bilinmesi, kullanılması gereken kuralları barındırıp, yazılımlar ile bunları daha da kolaylaştırıyor.

Misal, "Kim ödevi ne kadar zamanda yapacak? Ödevin nerelerini kim yapacak? Hangi görevler aynı anda bitmeli, başlamalı? (Dependency) " gibi soruları kağıt üzerinde değil de bir yazılım ile görmek, çoğu zaman daha sağlıklı olur düşüncesi yer edinmişti benim üstümde.

Bölüm dışı olarak, öğrenme durumumu gerektiren başka sorumluluklar da vardı. Sonunda bu işlerde kullanabileceğim bir yazılım arayışına girdim. En çok Microsoft Project önerisi ile karşılaştım bu araştırma sürecinde. Ana işletim sistemimde kullanabileceğim alternatif arayışları içerisine girdim haliyle.

Bugün biraz araştırma yapınca OpenProj gibi bir seçeneğimin olduğunu gördüm. Azıcık daha kurcalayınca Stack Overflow'da şuradan daha çok, pek çok yazılım olduğunu öğrendim. Şu süreçte hepsini tek tek didikleyip, karıştırıyorum.


Bir de OpenProj'u öğrenmeme vesile olan yer şurası. Kendisinin yer imlerime girip, öğrenmeme vesile olan yer ise işte burası!

Stack Exchange Q&A site proposal: Stack Overflow (in Turkish)Yeni, taze ve desteklenmesi gereken bir oluşum. "Neden Türkçe yazılım geliştirme soru/cevap sitesine ihtiyaç var?" sorusu bence burada epey güzel anlatılmış.

Beni en çok bir topluluk olabilme fikri heyecanlandırıyor. Siteden bahsettiğim ve öğrencilerine de önereceğini söyleyen çok değerli bir akademisyenin "Bu işlerde devamlılık da önemli" geri bildirimini bence sonuna dek karşılayacak bir site burası. İhtiyaç olan bir site!


Tabii şu sıralar desteğe ihtiyaç var.  Günce sahibinin bahsettiği destekleri verirsek eğer site yayına geçecek. Tıpkı Project Management gibi! Onun da geçirdiği süreçlere bakıp, son halini görünce daha bir istekli oldum sitenin yayına geçmesi için.

Aklıma bir şey takıldığında danışabileceğim birikimli insanların olduğu, geri bildirimler alabileceğim bir yer arayışı içerisindeydim. Misal geçen gün "Ubuntu'mda kullanmak için Microsoft Project'e alternatif bildiğiniz açık kaynak yazılımlar nelerdir? OpenProj özgür yazılım felsefesi bir yana teknik olarak da MS Project'e daha iyi bir alternatif midir?" sorusunu aklıma geldiği gibi, Türkçe olarak nereye yazsam diye epey düşündüm. Bu sitenin iyi bir alternatif olacağını düşünüyorum.

O vakit emek veren kişileri sonuna dek desteklemek lazım!  

Tabii yazıda bahsettiğim yazılımları kullanmış kişilerin geri bildirimlerini de heyecanla bekliyorum. :)

3 yorum:

İsmail Arı dedi ki...

Eline sağlık Lipsum, siteyi canlandırdığın çok iyi olmuş. Umarım 'commitment' aşamasını sağlıklı bir şekilde geçeriz ve bu soruya cevap verme şansımız olur.

Not: Bu arada siteye İsim/Soyisim yazarak da yorum girilebilse çok hoş olur. Google profilimdeki ismimi değiştirmek istemiyorum :)

Lipsum dedi ki...

-Üstte yer alan yorum, yorum sahibinin izin vermesi ile blog sahibi tarafından yeniden bırakılmıştır.-

Aynı dilekler içerisindeyim ben de. Umarım daha çok kişinin haberi olur ve nitelikli soru/cevaplar sitede yer bulur.

Geri bildirim için çok teşekkürler. Şu an istenilen şekilde oldu sanırım. :)

Adsız dedi ki...

Open proj'un yeni sürümü Projectlibre 1.5.3 (stabil)çıktı. ProjecLibre'nin türkçe anlatım videolarına ve konu anlatımlarına projectlibretr.blogspot.com ulaşabilirsiniz. ProjectLibre microsoft project'e benzer masaüstü proje yönetim aracıdır.

Yorum Gönder

 
back to topEN YUKARI ÇIK